حزب مردم بلوچستان خود را یک حزب دموکراتیک میداند و ایدئولوژی خود را برگرفته از خواست و اراده مردم بلوچ معرفی نموده است، اما این تعریف قابل قبول نیست، چرا که مثالهای متعددی وجود دارد مبنی بر خودکامه بودن این حزب. از مشخصه های بارز آن اینکه هرگونه انتقاد نسبت به عملکرد خود را بایکوت نموده و رسماً اساسنامه تشکیلاتی خود را بیخاصیت کرده است.
در بعدی وسیعتر میتوان گفت اپوزیسیون بلوچ که بنابر سیاستهای استعمار پیر شکل گرفته، و از آنجاکه بیش از پیش خود را در ناکارآمدی و انزوا یافته است، راهی بهتر از این ندید که مردم بلوچ را متوجه پان بلوچیسم و عقده های نژادپرستانه بکند و اندکی آنسوتر شعارهای پوچ و تئوری موهوم استقلال را مطرح نماید؛ و به همین دلیل است که هرازچندگاهی این مسئله به طور ناشیانه از نوشته های بی محتوای آنان زبانه میگشاید.
ادامه مطلب ...آنگونه که جامعه شناسان معتقدند، توازن و تواضع، تحمل دیدگاه و روش دیگران در سیاست، از معیارهای عمده توسعه سیاسی یک جامعه است و در مقابل رشد تهمت و افترا و استهزاء و ادعاهای مبتنی بر بطلان عقیدتی دیگران از ناحیه هر گروهی که باشد از ملاکهای تعصب گرایی و بد اخلاقی سیاسی و انحطاط سیاسی جامعه تلقی میشود.
گزارشگر ویژه کمیته حقوق بشر در سازمان ملل "احمد شهید" در گزارش اولیه خود ادعاهایی را در خصوص نقض حقوق بشر در ایران مطرح کرده است که با نگاهی اجمالی به این گزارش بنظر می رسد بسیاری از موارد آن از روی غرض ورزی بوده است.
بطور مثال، در گزارش احمد شهید در خصوص وضعیت زنان در ایران آمده است:
«جمهوری اسلامی ایران پیمان نامه حقوق مدنی و سیاسی را بدون شرط تصویب کرده که نمایانگر حسن نیت برای ترویج و حفاظت از توانایی زنان برای بهره مندی از تمام حقوق مدنی و سیاسی که در این پیمان نامه تصریح شده می باشد. در حالیکه ماده 20 قانون اساسی ایران می گوید: همه افراد ملت اعم از زن و مردم یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. بحث تفسیر قوانین شریعت و چگونگی همخوانی آن با برابری جنسیتی موضوع گفت و گوی مداومی بین دولت و فعالان حقوق زنان می باشد.
ادامه مطلب ...